Thursday, October 29, 2009

On My 21st...suka....duka...

ASSALAMUALAIKUM…….

Alhamdulillah….aku masih di beri kesempatan dan kekuatan untuk meng 'update' blog ni… Alhamdulillah….aku masih di beri kesempatan lagi untuk meneruskan hidup di usia 21 tahun ini… dah 21 tahun….ke…baru 21 tahun….

Sejak berhijrah ke luar…baru kali ni aku berkesempatan untuk menyambutnya bersama keluarga tercinta…orang nak kata ponteng kelas ke..ponteng kuliah ke…cakap je….ad aku kisah…???

Hum….kalo tengok tajuk entry ni……cam ad something wrong je kan…sepatutnya di hari kelahiran ni… menyambut besday…mesti la hepy je kan…hum…..aku masih mampu tersenyum dan bergelak ketawa dengan mak abah dan adik2…alhamdulillah……

Di kesempatan ini…terima kasih aku ucapkan kepada semua kawan-kawan yang telah mesej, ‘wish’ sempena birthday aku…mintak maaf masa tu hp off buat sementara waktu..ada perkara yang tidak dapat di elakkan…lambat reply…

Di sebabkan virus kemalasan menular dalam diri wat masa ni..maka x dapat lah men’display’ ucapan2 besday yang istimewa dari kawan2 dan ucapan besday dari orang yang teristimewa.....

Untuk muhasabah diri...jangan lah jaga tepi kain orang...cam aku tak pernah nak amek tahu hal orang..begitulah, aku tak suka orang amek tahu hal aku...orang kata..jaga tepi kain kite dulu, mungkin ada yang terkoyak ke, kotor ke..baru tengok kain orang lain...bukan la nak kata pentingkan diri sendiri ke ape..kite kan hidup bermasyarakat..jadi, kene la amek tahu jugak hal jiran2, kawan2 satu kelas..tapi..biarlah yang sepatutnye je..jangan orang kata cam polis plak nak tanya kan...amalan amek berat satu sama lain memang patut di amalkan..khususnya satu kelas kan.. tapi berpada-pada la..jangan sampai buat orang lain tak selesa dengan sikap kita...

Ni..kang ada plak yang salah faham...bukan nak tujukan pada mana-mana individu ke..just untuk ingatan diri sendiri je...tapi, kalo pembaca2 sekalian mungkin ada yang terbaca dan yang 'ter'terasa dengan kenyataan ini.. harap maaf...tanpa niat nak menyinggung mana-mana pihak...wallahua’alam.....

terima kasih kepada pemberi-pemberi hadiah sekalian....

“Diharapkan, amanah yang berjaya ditunaikan, menjadi habuan akhirat dikala mengadap Allah SWT, disamping menjadi modal utama untuk dibangkitkan bersama Nabi kesayangan, Muhammad SAW.”

1 comment:

WhoSign said...

hadiah yang menarik.. :)
mesti ada makna mendalam jugak tu kan.. :)