Sunday, October 17, 2010

Baby oh BabySitter


assalamualaikum......

huh..penat nye menjadi babysitter...baru 2 hari menjaga baby2...dah rasa nak pengsan..huhu...tapi, satu pengalaman yang tak dapat di lupakan...

masa mula2 di ajak menjadi ajk babysitter fulltime, terpaksa menolak atas sebab2 yang tak dapat di elakkan..kalo ikut kan hati, rasa nak jugak jadi babysitter ni, aku ni suke budak2..jadi, tak nak lah lepaskan peluang..tp, memandangkan masa tidak mengizinkan, terpaksa lepaskan peluang....

Pengorbanan yang sedikit inilah yang mampu aku sumbangkan...aku kuatkan diri dan terima tawaran sebagai petugas part-time...balik dari Perhimpunan Kebangsaan Guru 1Malaysia, berehat sebentar, aku terpaksa mengerahkan kudrat suami untuk hantar ke GMI di mana baby2 yang di tinggalkan oleh umi2 mereka yang ade program selama 2 hari di GMI..

Sampai di apartment, aku naik tangga ke tingkat8, gara-gara tak jumpe cari lif..huhu.. penat ckit la, tp ok jer...dari luar dah kedengaran suara baby2 yang menangis2, meraung2....

aduh..takutnye...boleh ke aku nih..hehe...bayangkan seramai lebih kurang 30 orang baby yang berumur dari 10 bulan hingga lah setahun lebih, di jaga oleh babysitter yang tak sampai 10 orang pun..kalo sume senang dengar cakap, dok main diam2 je, okey lagi...tapi, kalo sume nak merap je dengan penjaga2nya, jenuh jugak..nak makan pon x sempat..huhu

yang paling kelakar nye, kalo dah sume ok je..penjaga2 boleh la tarik nafas ckit, tapi bile dah sorang nangis, nak dukung, mula la yang lain2 tu ngade2 nangis jugak..aduh, pening2...

paling kesian bile di hantar oleh mak2 dorg ni, tak mahu berpisah, terpaksa lah memujuk plak...huhu

ape2 pon, pengalaman sebagai babysitter tak dapar aku lupakan, walaupun agak penat, tapi seronok...at least aku dapat menyumbangkan sedikit tenaga...seronok melihat gelagat baby2 yang pelbagai...

semoga aku tabah menjadi ibu suatu hari nanti..insyALLAH...

** tak sabar nak jadi ibu..hehe


1 comment:

WhoSign said...

tak sabar nak jadi bapa.. :)